بلاگ

ویژگی ضروری یک سیستم ردیابی GPS موثر

سیستم های ردیابی GPS در بین مشاغل و مصرف کنندگانی که به دنبال محافظت از دارایی های خود هستند محبوبیت بیشتری پیدا می کنند.  برای کسب و کارها، سرمایه گذاری در سیستم GPS برای جلوگیری از خسارات پرهزینه و حوادث سرقت بسیار توصیه می شود.

در اینجا هشت ویژگی ضروری یک سیستم ردیابی GPS موثر وجود دارد:

تجزیه و تحلیل و گزارش های پیشرفته

سیستم‌های GPS مؤثر بینش‌های بی‌درنگ درباره عملیات ناوگان به منظور تصمیم‌گیری آگاهانه کسب‌ و کارها ارائه می‌کنند.  برای انجام این کار، سیستم GPS باید دارای تجزیه و تحلیل و گزارش های پیشرفته باشد که در هر زمان قابل دسترسی باشد.  داشبورد باید دید پرنده ای از ناوگان شما ارائه دهد که به شما امکان می دهد در صورت وقوع اتفاقی سریع تصمیم بگیرید.  به عنوان مثال، اگر یک وسیله نقلیه با سرعت زیاد یا خارج از مسیر حرکت می کند، داشبورد سیستم این موضوع را برجسته می کند و شما می توانید به سرعت اقدام کنید.

بیشتر بخوانید : با ردیاب چه چیزهایی را می شود ردیابی کرد؟

تاریخچه ردیابی خودرو

یک سیستم ردیابی GPS خوب باید تاریخچه جامعی از مکان خودرو ارائه دهد.  گزارش باید به شما امکان دهد بسته به دفعات تولید گزارش، ببینید خودرو در چند ساعت، روز یا هفته گذشته کجا بوده است.  این به شما این امکان را می دهد که به راحتی تشخیص دهید که آیا وسیله نقلیه خاصی مسیر خود را نقض کرده است یا خیر، سرعت بیش از حد داشته است یا خارج از ساعات کاری سفرهای غیرمجاز انجام داده است.

ردیاب

هشدارهای قابل تنظیم روی ردیاب

هشدارهای قابل تنظیم برای مدیریت ناوگان همیشه در بالای لیست ویژگی های سیستم نظارت بر خودرو هستند.  دریافت هشدارهای بی‌درنگ درباره رفتار رانندگی یا عیب‌یابی خودرو می‌تواند به کاهش خطر رانندگی و بهبود کارایی ناوگان کمک کند، که هر دو به نفع خود هستند.

به عنوان مثال، اعلان‌های ردیابی بی‌درنگ در مورد سوخت هدر رفته به دلیل عادت‌های بد رانندگی یا ساعات طولانی بیکاری، ممکن است بینشی را در زمینه‌های توسعه ایجاد کند.  این تغییرات با کاهش 5 تا 10 درصدی هزینه سوخت باعث افزایش بیشتر صرفه جویی در ناوگان می شود.

نظارت بر رفتار راننده با ردیاب

ردیابی اقدامات رانندگان ممکن است برای شرکت شما مضر باشد.  اگر رانندگان شما تحت نظر نباشند، ممکن است سست شوند یا در فعالیت های غیرمولد شرکت کنند.

با این حال، با استفاده از یک برنامه خوب ردیابی خودرو می توان از همه این مشکلات جلوگیری کرد.  یک سیستم نظارت بر ناوگان خوب اطلاعاتی را در مورد انواع الگوهای رانندگی در اختیار شما قرار می دهد، شما را از رفتارهای خطرناک یا غیرمولد رانندگی آگاه می کند و به شما امکان می دهد تا برای بهبود رانندگی اقدام کنید.

دوربین داشبورد یکپارچه

داشتن شواهد ثبت شده از سفرهای وسیله نقلیه، اطلاعات زیادی در مورد سفر ارائه می دهد و همچنین سوابق مهمی را در صورت تصادف یا مسائل دیگر ارائه می دهد.  در صورت بروز مشکلات حقوقی پرهزینه می‌تواند به حل و فصل آنها کمک کند، زیرا هر رکورد با دقت مشخص شده است.  ضبط‌های ویدیویی با کیفیت بالا، هنگامی که با تجزیه و تحلیل‌های مدرن ترکیب می‌شوند، ابزارهای آموزشی بسیار خوبی را برای آموزش رانندگان در مورد رفتارهای ضعیف رانندگی مانند عقب‌نشینی، سرعت غیرمجاز، رانندگی با حواس‌پرتی و شتاب تند ارائه می‌دهند.

از آنجایی که دوربین‌های داشبورد یکپارچه امکان دسترسی سریع به ضبط‌های ویدیویی زمان واقعی از موقعیت‌های رانندگی پرخاشگرانه را فراهم می‌کنند، مدیران ناوگان می‌توانند داده‌ها را از طریق ترکیبی از هشدارهای فوری و رتبه‌بندی امتیاز راننده بررسی کنند.

برنامه ریزی تعمیر و نگهداری خودرو

مهمترین موضوع در خودرو حفظ سلامت و عدم خرابی خودرو است. بنابراین حفظ عملکرد آنها همیشه اولویت اصلی خواهد بود.  شما می توانید وسایل نقلیه و دارایی های خود را با استفاده از سیستم های ردیابی خودرو که می توانند سلامت آنها را بررسی کنند، پیگیری کنید.

این ویژگی مستلزم شناسایی مشکلات جدید تعمیر و نگهداری، رسیدگی به آنها در اسرع وقت، و اطمینان از برنامه ریزی و انجام به موقع تعمیر و نگهداری پیشگیرانه است.  اگر یک یا چند وسیله نقلیه برای مدت طولانی از کار خارج شوند، ممکن است تأثیر منفی قابل توجهی بر کسب و کار شما داشته باشد.  استفاده از سیستم ردیابی خودرو به شما کمک می کند تا تعمیر و نگهداری ناوگان را به راحتی و بدون ترس از دست دادن هر وسیله نقلیه ای در میان افزایش اندازه ناوگان، پیگیری کنید.

بهینه سازی مسیر و زمان بندی

راه‌حل‌های نظارت بر وسایل نقلیه امروزی با حذف دردسرها و مشکلات احتمالی ناشی از برنامه‌ریزی دستی مسیرهای رانندگان، در زمان و هزینه کسب‌وکارها صرفه‌جویی می‌کنند.  قبل از یکپارچه‌سازی فناوری نظارت بر خودرو، اکثر شرکت‌ها با همپوشانی مسیرها، رانندگی بیش از حد رانندگان یا عدم اعزام وسیله نقلیه بعدی به شغل بعدی مشکل دارند.  همچنین ممکن است زمان زیادی برای گپ زدن تلفنی با رانندگان در مورد به‌روزرسانی‌های مسیر یا توقف بعدی آنها تلف شود.

با استفاده از سیستم ردیابی وسیله نقلیه، مدیران ناوگان می‌توانند مسیر حرکت رانندگان و مسیری را که در شروع هر روز استفاده خواهند کرد، مشاهده کنند.  آنها همچنین می توانند مقرون به صرفه ترین مسیرها را با در نظر گرفتن عواملی مانند درخواست مشتری یا الزامات ویژه تحویل برنامه ریزی کنند.

آخرین اخبار خودرو را بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *